05 mars 2008

Ja tack till smakrabatt



Om jag måste välja tre av de ny kryddmixerna från Santa Maria, så blir det dessa. De har precis det där som behövs för att väcka liv i en slö onsdagsmiddag. Ordentligt med smak, ingen glutamat och lågt saltinnehåll. Ett väl högt pris som med lite fiffighet kan rabatteras i kupongform. Wasabi och sesam på kycklingklubbor med en varm potatissallad blev en med beröm godkänd vardagsmiddag.

Kycklingklubbor med varm potatissallad

kycklingklubbor
wasabi och sesamkrydda

kokt potatis
lite finstrimlad fänkål
1 avokado i små bitar
1 påse rucola
en näve bladpersilja
en näve blandat med pumpakärnor och solrosfrön
saften av en halv citron
olivolja

Krydda klubborna och stek dem klara i ugnen. Blanda kokt potatis med de övriga ingredienserna och häll över en dressing på citronsaft, eventuellt lite honung, salt, peppar och olivolja. Smartmat.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad god dendär laxen såg ut:) Har sett kryddblandningarna i mataffären, men inte vågat krydda. den med wasabi ser spännande ut!

Kristoffer Lindh sa...

Köpte kakao och chili, en väldigt bra smakkombination, men för att kakaon ska komma fram ordentligt känner jag att man måste ha i extra.

Ninna sa...

Du har helt rätt Kristoffer, men jag är lite känslig mot för stark kakaosmak så den passade mig perfekt.
Men det är väldigt roliga kryddblandningar. Igår hade jag wasabikryddan i lammfärsbullar och det funkade bra.