03 mars 2008

Gröna vintips


Den ekologiska trender sprider sig även in i vinvärlden. På nystartade sajten ekovin.se kan den som är intresserad lära mer. Förutom vintips serveras ett matrally som tipsar om roliga ekoställen, som Hotell Andrum norr om Falköping. Där kan du förutom att njuta av god mat också övernatta i trädkojan sex meter upp i luften. Den hemlagade frukosten kommer upphissad på linbana och avnjuts på uteplatsen uppe bland bladverken. På ett lagom avstånd från kohagen, för mig som har en släng av koskräck. Hit ska jag banne mig åka i sommar.

2 kommentarer:

lina sa...

Vilket kanon tips! Testade för nån helg sedan ett rött franskt eko vin (le bistro) & det fastnade jag för! Ska genast kolla in sidan!

Ninna sa...

Det fanns mycket smått och gott att läsa. En rolig sida, tycker jag.