15 januari 2008

Nu även i grönt


Det sveper en grön vind över matbloggsvärlden. Alltifrån gröna nyårslöften till utmaningen att bara äta grönt under en vecka. Jag är lite fundersam hur den snabbcyklande maken kommer att klara att bli helgrön. (Förmodligen är det bara en dålig ursäkt från min sida). Jag vill ju inte att han ska tappa orken på Tranebergsbron och gud förbjude, bli omcyklad av grannen.

För de som inte vet kan jag upplysa om att det pågår en slags cykeltävling från Bromma in till stan, varje morgon med återresa vid 17.30-tiden, året runt. Jag tror inte att finns någon exakt start eller målgång, men på Tranebergsbron och framförallt vid Norr Mälarstrand gäller det att se upp. Även jag tar cykel intill stan under den varmare delen av året och ja, jag har ganska många växlar. Det riskfyllda med att cykla är inte alls trafiken, utan ett möte med eller än värre att kommer i vägen för någon av dessa trikåklädda fartgalningar.

Nu drog väl det här inlägget iväg i en helt egen riktning. Okej, jag knyter ihop det hela med att cykla är ju också ett grönt val. Är det grönt på middagsbordet som gäller, då kan en bra början vara de snygga underläggen från Åhléns. Och priset, ja det vet ni redan.

Inga kommentarer: