23 januari 2008

Ljudlös frukost


En skitsur och morgontrött son tycker att det smaskas för mycket runt frukostbordet.

- Alla äter så tyst de kan, ta din macka nu.
- Ni låter för mycket och pappa smaskar.
- Snälla, ät din frukost istället för att lyssna så mycket.
- Ahhhhh, jag blir galen.

Han rusar iväg och vi hör det prasslas och rasslas. Efter en stund kommer han tillbaka iförd sina värsta Monster Jam hörlurar. Hela frukostbordet brister ut i gapskratt och han njuter av en ljudlös frukost.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enkelt eller svårt? Om lunchlåda …

Jag har ett citat på anslagstavlan i mitt arbetsrum

"Att åka på weekendcharter till New York fixar väl vilket pucko som helst, men det är en rejäl utmaning att få en trist tisdag i november att svänga.”

Det var Täppas Fogelberg som sade det.

Jag kan känna samma sak om en lunchlåda, som kan kräva mer ’tänkenergi’ än en festmåltid. Jag menar, en festmåltid kanske på sitt sätt kräver mindre energi än att fixa än en schysst matlåda som skall vara enkel, god och näringsrik. Det enkla kan ibland kräva mer än det avancerade.


[Jag försökte lägga in ovanstående på ett annat ställe först (3-4 ggr!), men det blir Error 404, både från Internet Explorer och Mozilla Firefox som 'säger' att kommentarslänken inte fungerar, den finns inte. Försökte första gången redan före helgen. Kan vara det som strulat tidigare? Är det bara jag som inte kan lägga in kommentarer där?] Den här kommentaren kan du ta bort eller redigera om den inte passar.

Anonym sa...

/Stefan (på förra)