02 januari 2008

Kaffe, bank och shopping


En kaffe i väntan på din tur i bankkön. Eller bara en kopp kaffe utan bankärende. Ja, det är vad man bjuds på om man besöker Jyske Bank på Vesterbro. Något för en pigg svensk bank att ta efter, när de flesta bankärenden sker på nätet.

Kaffe och en kort stunds överläggning, brukar göra underverk för all shopping. inte minst mellandagsfynden. Är du i närheten rekommenderar jag Sosta Espresso Bar, Nitty Gritty Café med smashing shopping och kaffe i ett eller Poli Café, mitt i smeten på Drottningatan 56.
I Götet sätter jag mig gärna på Bar Centro på Kyrkogatan 31, väldigt nära NK och granne med en farligt inspirerande klädaffär för tjejer. Är jag i Nyköping så är det på Café Hellmans Västra Trädgårdsgatan 24, jag träffar deras egen Carrie Stina Bradshaw som ger ovärderliga tips om säsongens must have-väskor.

För Sveriges övriga städer har jag tyvärr ingen aning, men jag är tacksam för alla tips, både på kaffe och bra shopping.

Inga kommentarer: