18 januari 2008

Mer glam, tack


Matlagning är trist och jag lider av akut glamourbrist. Maten tar för lång tid på sig att bli lagad, det måste gå mycket snabbare. Skärpning. Här råder brist på cocktailglamour, badskumsglamour, högklackade skorglamour, uteserveringsglamour, snyggthårglamour och spretamedtårnaisandenglamour. Jag är inte på något sätt svårflirtad, all sorts glam är välkommen. Kort och gott: Mycket mer glam, tack.

Det märkliga är att äkta lyx har egentligen väldigt lite att göra med vad saker kostar. Det handlar mer om att unna sig det där lilla extra i vardagen. Att dricka bubbel på en måndag, extragott bröd och marmelad till frukost eller att helt ensam gå och se en bra film. Fast jag måste nog ändå erkänna att en resa till New York eller en ruggigt snygg handväska är inte heller fel. Men vardagslyxen ger mest.

Gröna glamourtips på ett skönt sätt, finns i boken Green is the new black. Som att ge sin gamla T-shirt ett nytt liv genom att ladda ner ett snyggt tryck, helt gratis.



Jag tänker köpa med mig något färdiglagat från Fröken Nilsson till kvällen. Snabbare mat och mer glamour till alla.

Inga kommentarer: