14 december 2007

Street food to go



Sitter på tåget mellan Stockholm och Göteborg. Eftersom jag givit upp hoppet om att SJ ska servera något ätbart, köpte jag med mig mat från Marcus Samuelssons nyöppnade Street Food på Centralen. Valet föll på kyckling Satay och en rejäl flaska Rooibus-iste. Förpackningarna var coola, maten såg lite blek ut och tyvärr glömdes riset bort. Men smaken var det inget fel på, bättre än den mesta snabbmat och långt bättre än mina tidigare tågmåltider. Väl värt att ta med.

3 kommentarer:

Emma sa...

Åh, jag har inte tänkt på att man kan ta med. Jag var så sugen på att testa detta senast jag var i sthlm men hann inte. Det ser gott ut.

Ninna sa...

Det fungerar alldeles perfekt att ta med och snabbt går det. Lite synd på riset, men kycklingspetten var ganska stora så det var okej ändå.

Ninna sa...

Det fungerar alldeles perfekt att ta med och snabbt går det. Lite synd på riset, men kycklingspetten var ganska stora så det var okej ändå.