14 november 2007

Årets julklapp


Nej, nej, det är inte en GPS- mottagare som blir årets julklapp hos Ekboms. Hur vilse i pannkakan får man bli? Det kommer att bli något mycket mer njutbart än så. Med i väskan från London följde den "godaste gelé jag smakat" gjord på äpple och salvia. En lite udda kombination som visar sig vara smashing. Daylesford Organic som tillverkar innehållet i den snygga burken har en passionerad inställning till organic food eller som de själva uttrycker det:

"Over twenty years ago, we began to turn our family land in the Cotswolds and Staffordshire over to sustainable, organic farming. It was the start of a passion: to grow crops naturally, and rear healthy animals, for local people; and to feed our children better."

Högst upp på Harvey Nichols finns ett av deras bageri med café och shop. En titt bland hyllorna gjorde att jag önskade mig både en obegränsad plånbok och större resväska. Om du inte ska till London och femte våningen på Harvey Nichols, så är det näst bästa en rundtur på daylesfordorganic.com Njut och fascineras av hur konsekvent, snyggt och smaskigt genomfört allt är. Mitt tips är att äta innan du surfar in, för hjälp, det går att handla från dem på nätet. Vad som helst av det som erbjuds blir årets julklapp för mig.

Gelén innehåller äpple, vatten, råsocker, färskpressad citron och finhackad salvia. Borde inte vara så svårt att koka i det egna köket.

Inga kommentarer: